Media Kelantan

November 25, 2008

Yang Hebat, Yang Punca dalam Futsal MKFC

Filed under: Aktiviti kawan — mediakelantan @ 2:49 am

HEBAT…Melayu kata.. MAGNIFICENT..orang putih kata..itulah gambaran yang boleh diberikan kepada dua pemain hebat MKFC yang menyarung jersi pasukan Kuning, Azran dan Haspaizi..kedua-dua pemain ini mempamerkan peningkatan mutu permainan yang mendadak dalam sesi latihan bebas malam semalam..secara automatik, mereka layak bergelar pasangan pemain terbaik kali ini..

Azran yang bertindak sebagai pemain tengah pasukan Kuning menjadi pemangkin kepada serangan pasukan ini..beberapa hantaran cantiknya kepada penyerang kembar, Wanfai dan Isma berjaya disudahi dengan jaringan gol..buat julung-julung kalinya, selepas mengharungi beberapa sesi latihan bebas, Azran juga berjaya menjaring gol..satu keajaiban..

Haspaizi pula bertindak sebagai penjaga gol bertindak tangkas dengan menampan kemas cubaan berbahaya daripada pasukan Merah yang diterajui oleh pakar sepakan deras, Rahman dan penyerang bidan terjun, Bob..meskipun bertubuh agak besar, Haspaizi seakan-akan ‘anjal’ untuk menahan sepakan-sepakan daripada pasukan lawan..

n1399808484_16690_5213

Kebiasaannya kedua-dua pemain ini digelar oleh rakan sepasukan sebagai punca..tapi bertukar menjadi Hero..ada juga bunyi-bunyi pemain punca semalam adalah Wanfai…dia langsung tak berjaya menjaringkan gol biarpun penjaga gawang pasukan lawan, Hakim, hanya bertubuh kecil saja..sebab katanya dia hanya makan burger saja sejak dari tengahari sebagai alas perut bawak ke malam…kira lapar, tak boleh nak masin sangat la..

Sesi perlawanan semalam diakhiri dengan pasukan Kuning berjaya menundukkan pasukan Merah dengan defisit satu gol..(abang admin tak sempat kira berapa jumah jaringan keseluruhan)..untuk keputusan tidak rasmi (harap maklum), Bob ditabalkan sebagai penjaring gol terbanyak semalam dengan jumlah 6 gol…

Pemain-pemain MKFC juga diberi amaran keras oleh penyelaras latihan, Rahman supaya menurunkan berat badan masing-masing yang dilihatnya sudah terlebih daripada yang sebaiknya..ia ekoran pasukan MKFC kekurangan pemain yang mempunyai daya kepantasan yang diperlukan dalam permainan futsal..setiap pemain yang terlebih berat perlu menurunkan berat badan masing-masing di bawah 65 kilogram dalam tempoh 2 minggu sebagai persiapan perlawanan pra-musim liga media tahun depan…

Majulah Sukan Untuk Turunkan Berat Badan..

November 24, 2008

Laman Web rasmi JPS

Filed under: Pengumuman — mediakelantan @ 5:33 am

web

http://infobanjir.water.gov.my/kelantanw.htm

Banjir banjir…ada rumah nak naik air..masa-masa ni la, semua geng media menjadi lebih rajin untuk membuka website ni..sesama la ye kita memerhatikannya..

(abg admin: dah takdak idea nak masuk entry apa..bedal je)

November 18, 2008

Sembang Kedai Kopi

Filed under: Diskusi — mediakelantan @ 10:59 am

Satu pagi yang penuh dingin itu, tiga rakan media baru saja tiba di Mahkamah Kota Bharu untuk membuat satu liputan kes berprofil tinggi..seperti biasa, sebelum memulakan tugas masing-masing, perut perlu diisi bagi menjana tenaga..kalau tidak pasti berkerut dahi sepanjang prosiding mahkamah dek menahan lapar yang tertamat sangat dalam bilik berhawa dingin..

Jadinya, bergerak tiga sekawan ini ke kantin mahkamah seperti biasa untuk melampiaskan nafsu pagi hari itu..yang sorang order, tea o ais limau, orang yang kedua order teh tarik dan yang ketiga pula order milo..makanan juga diambil untuk mengisi perut..

Satu lagi peel petugas media adalah perlu menambah menu sarapan dengan ‘membaca’ surat khabar..wajib ni, kalau tidak makanan yang dijamah depan mata pasti tidak merasa kenyang..nah, minyak turun lagi, tajuk utama rata-rata akhbar pada hari itu..bersembang lah tiga sekawan ini membicarakan topik ini denagn panjang lebar..

Sembang kedai kopi itu berpanjangan sampai menyentuh kemudahan jalan raya di negeri ini..yang semua sedia maklum, agak kurang memuaskan..ada lubang sana, ada lopak situ, ada yang sempat di jajahan itu, bermacam-macam la..

Secara tiba-tiba, ada seorng hamba Allah ini yang tidak tahu mana datangnya (walhal duduk dibelakang) menyampuk dan membantah apa yang diperkatakan oleh 3 sekawan ini..katnya dulu lain sekarnag lain..dah masuk bab politik pula..seperti mahu ajak berdebat isu yang diutarakan..mahu atau tidak, seorang daripada rakan media ini yang cukup terkenal dengan kelantangannya turut membalas apa yang diperkatakan oleh hamba Allah ini dengan panjang lebar..

Terjadila perang mulut antara 2 orang ini untuk menegak pendirian masing-masing yang dikira mungkin berlatarbelakang politik yang berlainan..dia betul, dia salah..dia bagus, dia tak elok..dia hebat, dia pandai cakap saja..macam-macam la isi-isi yang dibahaskan samapi tidak mampu ditulis disini..

Bagaimanapun, perang mulut ini berjaya diberhetikan oleh 2 rakan media yang lain dari[pada berlarutan menjadi lebih parah..takut ada kes baru pula di mahkamah nanti…kedua-duanya profesional, memendam isi hati masing-masing..dan sempat juga bersalaman di hujung sembang kedai kopi itu sambil diperhati sendiri oleh abang admin..

Seronok juga mengenang peristiwa ini..ada sampai kawan yang lain juga nak tergelak mendengar berita ini..tapi bahaya juga rupanya sembang kedai kopi ni, boleh bawak bergaduh kalau silap haribulan..

Respons Dari Entry

Filed under: Diskusi — mediakelantan @ 10:35 am

Administrator menerima satu respons/komen daripada seorang pembaca Blog ini berkaitan dengan entry Pegawai Perhubungan Awam..mungkin ada yang membaca atau sebaliknya..

Di sini abang admin lampirkan komen tersebut sebagai tatapan..

Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Wartawan ada etika, begitu juga dengan PR. Kerana kesalahan kecil segelintir PR yang mgkin tdak thu atau menganggap PR sebagai profession yang mudah, PR yang lain dipersalahkan. Common la….bukak sikit mata. – zaraGOODpr

kepada yang sesiapan ingin memberi komen balas, dipersilakan..

Futsal MKFC Seperti Biasa

Filed under: Aktiviti kawan — mediakelantan @ 6:58 am

Keputusan seri dicatatkan semalam dalam sesi latihan bebas futsal MKFC malam semalam apabila pasukan Kuning dan Merah terikat dengan jaringan 12-12..

Dengan kehadiran ahli pasukan yang memberangsangkan termasuk abang admin sendiri, permainan yang ditonjolkan juga semakin mantap..daripada yang ada boleh digelar kaki bangku, semakin pandai menyepak, menggelecek seterusnya menjaringkan gol..mungkin disuntik dek kemenangan yang bergaya dicatatkan pada minggu lalu ketika menentang pasukan Klate Dot Net..

Kata sepakat dicapai semalam apabila mengiktiraf Hafiz (Bernama TV) dari pasukan Merah sebagai penjaring gol terbanyak dengan menyumbat 7 gol…semangat beliau banyak mempengaruhi ahli pasukan yang lain untuk bermain dengan lebih mantap lagi..

Untuk minggu ini juga persidangan meja empat segi (bukan dari abang admin) membabitkan ahli pasukan Kuning dan Merah juga bersetuju menghadiahkan Pemain Terburuk ekoran prestasi yang semakin merundum dari minggu ke minggu (hanya dia seorang saja)..pemain yang diberi anugerah untuk kali pertama adalah Azran dari pasukan Kuning..

Misteri juga berlaku dalam sesi latihan semalam apabila buat kali pertamanya penjaga gol harapan pasukan Merah, Bob tidak menunjukkan muka dan kaki di gelanggang latihan..puas ditelefon, teks khidmat pesanan ringkas (SMS) dihantar namun tidak berjawab, hanya sunyi dan sepi..ramai yang tertanya ke mana bob pergi di malam-malam hari itu..

November 13, 2008

Teka Teki

Filed under: Diskusi — mediakelantan @ 9:55 am

question_mark3

SOALAN 1

Ketika di udara, yang mana lebih berat antara pesawat Air Asia AK952 dari Kuala Lumpur ke Jakarta atau pesawat Air Asia QZ7602 dari Jakarta ke Kuala Lumpur?

SOALAN 2

Pak Mat Ibrahim Saufi sedang nazak. Dia mempunyai tiga anak – Ahmad Sapuan, Mohd Ariffin dan Radzi Nahar. Satu hari, Pak Mat Ibrahim Saufi memanggil tiga anaknya itu satu persatu untuk membuat permintaan sebelum dia meninggal dunia.

Kepada Ahmad Sapuan, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di dalam hutan.

Kepada Mohd Ariffin, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di padang yang lapang.

Kepada Radzi Nahar, Pak Mat Ibrahim Saufi memberitahu jika dia mati, maka kebumikanlah dia di dalam kawasan masjid.

Tidak lama kemudian, Pak Mat Ibrahim Saufi pun meninggal dunia. Soalannya, bagaimana Ahmad Sapuan, Mohd Ariffin dan Radzi Nahar nak kebumikan jenazah bapanya sedangkan bapanya itu membuat tiga permintaan supaya dikebumikan di tiga tempat berbeza?…

– jawapan yang betul dari kedua-dua soalan di atas akan menerima hadiah misteri

– sila rujuk laman web ini untuk maklumat lanjut mengenai hadiah, http://mywanfai.wordpress.com/

November 11, 2008

MKFC Menang Bergaya

Filed under: Aktiviti kawan — mediakelantan @ 6:50 am

kkb_futsal-media

PASUKAN  Kelantan.net FC menjadi mangsa pertama skuad  Media Kelantan FC (MKFC) dalam siri perlawanan persa habatan futsal di Arena Futsal Pengkalan Chepa, semalam.

Kemenangan bergaya MKFC dengan jaringan 16-13 keatas  Kelantan.net FC  sebagai penyuntik semangat pemain untuk  menempuh cabaran perlawanan persahabatan yang seterus nya.

Skuad MKFC bermula garang menerusi dua penyerangnya  iaitu Zulhanifa Sidek dan Mohd. Raziqin Azid apabila masing  -masing menyumbang dua gol bagi meletakkan pasukan  itu  didepan dengan kedudukan 4-0.

Serangan bertali arus dengan beberapa rembatan kencang  oleh Wan Faizal dan Isma Mohd turut membuahkan hasil   pasukan MKFC sehingga  berjaya mendahului dengan selesa 6-0  sebelum tamat separuh masa pertama.

Ketangkasan penjaga gol MKFC, Khari Mohamad juga me mainkan peranan penting untuk menghampakan percubaan  pasukan lawan.

Namun pada separuh masa kedua, kebangkitan mula di pamerkan oleh pasukan Kelantan.net FC yang berjaya me rapatkan jurang gol untuk menjadikan kedudukan 6-4.

Begitupun, pemain MKFC tidak mematahkan semangat dan  terus melancarkan serangan dan akhirnya mereka menamatkan  perlawanan dengan kemenangan 16-13.

Sementara itu Pengurus pasukan MKFC, Azran Fitri Rahim  berkata, kemenangan itu adalah hasil usaha dan kerjasama  pemain MKFC yang giat melakukan latihan pada setiap hari  Isnin.

“Walaupun dihimpit dengan kesibukan, pemain masih lagi  mampu turun padang untuk menjalani latihan dan semangat  kesukanan sebegini harus dipupuk,” katanya.

Tambahnya, kepada pasukan yang berminat untuk me ngadakan perlawanan persahabatan dengan skuad MKFC bo lehlah menghubungi ditalian 09- 7461619.

November 6, 2008

KAWAN lawat Ketua Polis Kelantan

Filed under: Aktiviti kawan — mediakelantan @ 8:48 am
Bersama Geng Kawan

Bersama Geng Kawan

Hari terakhir sebelum Ketua Polis (KP) Kelantan, Datuk Abd Rahim Hanafi dibenarkan keluar dari Hospital Universiti Sains Malaysia Kubang Kerian, gang Kawan sempat melawat beliau..terikat dengan kerja, tidak sempat untuk menjenguk beliau lebih awal.

Bagaimanapun, KP selamat menjalani pembedahan ‘engoram’ (tak tau la betul ke tak aku taip ni) atau orang klate panggil tembak belon untuk mengurangkan kesakitan yang dihadapinya..

Beliau juga sempat menasihatkan Bidi, Ishak dan Azran supaya berhenti merokok bagi mengelak daripada terkena sepertinya…beliau juga memuji Hafiz dan Hakim kerana tidak merokok (hehehehee)..bagos katanya, rokok membahayakan kesihatan..

Ekoran itu,  kedengaran KP berkata untuk berhenti merokok dan berjanji tidak akan menyentuh rokok serta menghisap walaupun sebatang atau separuh..bersungguh nampaknya..

jadi, anda yang lain, bila lagi ?????

November 5, 2008

Tiga Yang Unik

Filed under: Santai/Cuci Mata — mediakelantan @ 4:46 am

Ada tiga umat manusia dengan tiga perbuatan yang unik..sedar atau tidak..secara kebetulan dikesan oleh kalangan rakan media di sini..

Yang sorang ni, cukup gila nak makan Kenny Roger’s Roaster..sejak Tecso dibuka, asyik bertanya bila restoran makanan segera ini akan dibuka setelah melihat bunting dan banner terpapang di situ..selang hari, selang minggu dan bulan, pertanyaan yang sama akan ditanya oleh umat yang unik ini kepada rakan-rakan media yang lain jika bertandang ke Tesco..bila restoran ini dibuka, disangka umat ini akan menyerbu seperti orang mengandung mengidam tetapi hanya datang untuk membeli dan ‘take away’..itupun hanya seketul ayam saja…unik betul peel ye..

Yang kedua, taraf umat ini jika bekerja gomen boleh disamakan dengan pangkat Pengarah..tinggi ni..dia pun cukup terkenal sebagai idealist dan cukup ‘gifted’ dalam membuat berita..ditambah dengan perangai yang cukup menggila selain sifat murah hati yang disenangi oleh anak buah dan ‘gu’..abang administrator pun cukup kagum (pandangan peribadi)..dalam hebat-hebat, dia rupanya cukup menyukai menyimpan koleksi permainan patung..Superman, Batman, Spiderman, Kluangman, Cicakman, Ultraman….unik orang ni..

Yang terakhir pula, rakan kita ini cukup terkenal dengan mulut yang ‘besar’..pandai bercakap, tak kurang handsome, kereta pun cantik..kalau naik, confirm panas tak rasa..kebetulan diperhatikan, hampir setiap pagi, dia akan membaca sebuah akhbar sambil bercakap dengan seseorang..sambil menyebut headline beberapa berita di akhbar itu..ada kala bunyi seperti menegur, ada bunyi seperti bertanya, ada bunyi seperti terkejut, yang banyak pula, tergelak tersengih bersama orang yang bercakap dengannya itu..alahai, unik la..

November 4, 2008

FUTSAL MKFC – KUNING catat kemenangan ketiga berturut-turut

Filed under: Aktiviti kawan — mediakelantan @ 8:35 am

futsal

PADANG TEMBAK _ Pasukan Kuning terus menunjukkan keunggulannya apabila mencatatkan kemenangan ketiga berturut-turut ke atas musuh tradisinya Merah pada pertemuan di Arena Futsal malam kelmarin.

Skuad yang mendapat jolokkan ‘Yellow Submarine’ itu menewaskan Merah dengan 16-15.

Kemenangan itu dicatatkan hasil daripada kerjasama dan semangat juang yang tinggi ditunjukkan oleh setiap anggota pasukan terutama Lee Beras.

Kehadiran Rahmang Sinar tidak mampu untuk menyekat kemaraan Kuning dari terus merobek pintu gol lawan.

futsal3

Pasukan yang dikepalai oleh Isma Neves telah menunjukkan kecemerlangan dari awal lagi, selepas mendahului dengan jaringan lima gol berbalas kosong.

Bagaimanapun corak permainan ‘Kijang Merah’ sedikit berubah dengan kehadiran perancang utama mereka, Mikah pada pertengahan permainan tetapi ia masih tidak mampu untuk menahan asakan bertali arus dari pasukan kegemaran kumpulan The Beetles.

Gandingan Isma Neves, Wanfai dan Zul berjaya mengkucar kacirkan dan membuatkan Bob gelisah sepanjang perlawanan. Bob dikatakan mengalami kecederaan betis dan meminta bantuan daripada Sheila untuk pulih secepat mungkin bagi menghadapi perlawanan seterusnya yang akan berlangsung di Alliance Arena minggu depan.

Difahamkan Pok Neng dan Hafiz tidak dapat menahan sebak kerana terlalu kecewa dengan prestasi yang ditunjukkan mereka.

Penjaring terbanyak malam tadi ialah Zul dengan tujuh gol dan tiada calon untuk pemain terbaik kerana semua pemain kuning telah menunjukkan prestasi terbaik sehingga sukar untuk panel penilai yang diketuai oleh Peter Butler untuk memilih.

zul-baru11

Dalam pada itu, seorang pemerhati bola sepak tempatan, Wak Bakar berpendapat Yellow Submarine boleh mencatat kemenangan lebih besar sekiranya Kijang Merah tidak menggunakan taktik kotor.

“Ambo tengok ke… tak dak gapo-gapo pasukan kuning… eh silap pasukan merah nie… cuma die gune taktik kotor yang dirancang oleh ketua pasukannya Bob.

“Dia sengaja cepatkan game sebab ke boleh pinjam pemain kuning dulu, lepas player kuning letih baru player dia sampai, ambo tengok nie adil tak aci la main lagu tu,” katanya sambil bersin.

Beliau turut mengesyorkan kepada pasukan merah supaya mengugurkan Rahmang kerana tidak cergas dan mengalami masalah berat badan walaupun menjaringkan lima gol.

“Ambo tengok ke… Rahmang nie boleh main… gaya ada tapi badan besar sangat… terutama kat punggung.

“Satu lagi ambo minta supaya Bob meletak jawatan kerana gagal membimbing anak buahnya… tidak ada disiplin langsung, tak dok gapo-gapo…,” katanya.

habis.

Next Page »

Blog at WordPress.com.