Media Kelantan

November 18, 2008

Respons Dari Entry

Filed under: Diskusi — mediakelantan @ 10:35 am

Administrator menerima satu respons/komen daripada seorang pembaca Blog ini berkaitan dengan entry Pegawai Perhubungan Awam..mungkin ada yang membaca atau sebaliknya..

Di sini abang admin lampirkan komen tersebut sebagai tatapan..

Jangan kerana nila setitik rosak susu sebelanga. Wartawan ada etika, begitu juga dengan PR. Kerana kesalahan kecil segelintir PR yang mgkin tdak thu atau menganggap PR sebagai profession yang mudah, PR yang lain dipersalahkan. Common la….bukak sikit mata. – zaraGOODpr

kepada yang sesiapan ingin memberi komen balas, dipersilakan..

7 Comments »

  1. Kepada cik atau puan zara…saya bersetuju dengan dengan pandangan yang dikemukakan, memang tidak semua Pr di Kelantan ni tak bagus ada jgk yang bagus…tetapi kepada yang tak bagus tu cuba-cubalah jadi bagus dalam erti kata memahami keperluan dan kehendak para wartawan bagi memudahkan kerja kedua belah pihak….kedua pihak saling memerlukan jadi jalinlah kerjasama sebaik mungkin…
    untuk cik atau puan zara….wartawan sendiri pun bukan semuanya bagus tetapi jgn kerana nila setitik samakam semua yang ada ini dengan `nila’ itu, jadi PR juga harus bewaspada dengan wartawan yang menjadi `nila’ tu…

    Comment by ismaNEVES — November 19, 2008 @ 4:25 am

  2. kalau bagus kita kata bagus cik zara. Dah tak bagus tak kan kita kata bagus plak..tapi cik zara memang bagusnyaaa…errr..apa kata kita berkenalan! Amacam..

    Comment by nila yang setitik itu.. — November 19, 2008 @ 9:56 am

  3. nama pun dah zaraGOODpr… mesti gempak giler…

    Comment by Reporter tak berapa good — November 19, 2008 @ 11:23 am

  4. mungkin cik zaraGOODpr tak seperti PR yang lain, saya yakin cik zaraGOODpr mempunyai hubungan yang baik dengan wartawan… so, diharapkan cik zaraGOODpr menjadi contoh kepada PR yang tak berapa faham dengan tugas mereka tu… wassalam

    Comment by Reporter biasa — November 19, 2008 @ 11:28 am

  5. PR dgn reporter macam isi dgn kuku..tapi boleh gak jd macam hantu dgn tok imam..sebab ye ada peel PR yg mcm hantu..same juga sebaliknya..renung-renungkan

    Comment by manlukeman — November 19, 2008 @ 5:25 pm

  6. zara ni bagus sgtke?..atau nama GOODpr tu saje nk bg nampak baguih? biasanye org yg btul2 baguih xterasa jika dia terkena n pandai memainkan peranannya sbg PR

    Comment by GOOGgro — November 20, 2008 @ 9:07 am

  7. Kami wartawan yang tahu etika dan berhemah tinggi ni tak pernah salahkan pr yang tak bersalah zaragoodpr… memang betul kata nila yang setitik itu, saya petik sekali lagi ayat ‘yang bagus kita kata bagus’ dia tu. Kami ni bukan nak menyulitkan keadaan atau mahu layanan kelas pertama, kami buat satu-satu liputan semata-mata hanya untuk dapat berita, tapi bila jumpa pr yang dia sendiri pun tak tahu apa sebenarnya tugas pr, kesabaran kami tercabar juga zaragoodpr… Untuk pengetahuan zaragoodpr, kebanyakan tugasan kami, dibuat setelah menerima jemputan. Tapi, zaragoodpr bayangkan sendiri, kadang-kadang, tempat duduk pun tak disediakan untuk media, apatah lagi ‘press kit’ yang mengandungi maklumat yang amat-amat kami perlukan. Semua kena cari sendiri. Dibiar menunggu berjam-jam,memang kami boleh buat semua tu, tak ada masalah, tapi dalam keadaan macam tu, terfikir juga, apa sebenarnya fungsi pr ni…

    Comment by niyangrapik — November 21, 2008 @ 3:31 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: