Media Kelantan

October 24, 2008

Pagi Bersama Khairul Anuar Abdul Samad

Filed under: Santai/Cuci Mata — mediakelantan @ 6:25 am

– Khairul (dua dari kiri), seorang wartawan yang agak pendiam (yang administrator kenal la) tapi kalau PC, dia suka tanya dulu

Selepas 3 hari isu BH dilarang daripada membuat liputan Sidang DUN Kelantan, administrator berkesempatan menemui wartawan yang menjadi mangsa keadaan itu, Khairul secara eksklusif di satu tempat yang dirahsiakan (hahahahahahahaa)

Nak dijadikan cerita, Khairul ketika hari kejadian itu, rupa-rupanya baru kembali daripada percutian selama 10 hari..meskipun mengikuti perkembangan semasa dengan rajin datang ke pejabatnya untuk mengambil surat khabar namun tak terjangka olehnya akan berlaku pengalaman yang agak dasyhat dalam kariernya sebagai seorang wartawan..

Pada hari berlakunya kejadian di mana Khairul diarahkan keluar daripada dewan dan kawasan SUK, dia ketika itu duduk mendengar sidang dewan di dewan utama, bukan di bilik media seperti mana yang biasa dibuat..apabila Speaker Dewan mula berucap mengenai perkara ‘larangan’ itu, terkejut juga dia..dalam keadaan terkulat-kulat terpaksa melangkah keluar dari dewan sambil diperhatiakn VIP-VIP yang lain..

Simpati administrator ketika Khairul diarahkan berbuat demikian kerana ketiadaan rakan-rakan media yang lain untuk menemankannya..kebetulan, rakan-rakan yang lain pula belum sampai di SUK pada tepat masanya, masing-masing agak terlewat..maklumla hujan, tidur boleh terlajak masa-masa ni lah..cuma kelibat Azran Fitri (seperti tertera di gambar di atas) yang bertindak macam YB tolong anak buah..siapa entah Azran call tuh..

Yang agak bagusnya, Khairul masih lagi hadir ke dewan untuk membuat liputan pada hari kedua kejadian tetapi ada pula pak guard yang mengenali dia..lebih mengejutkan, kelibat pak guard di bilik media seperti mengawal dan memerhatikan keadaan adalah sesuatu yang tidak pernah berlaku dalam sejarah ( kalau tak silap la)…kempunan lagi la Khairul nak buat cerita dewan tahun ni walaupun semangatnya berkobar-kobar..

Apa-apa pun yang jadi, Khairul masih menulis..masih bekerja..syukur..

4 Comments »

  1. AKU TIDAK BERSALAH… ADUN Limbongan tu tak pertikaikan pun story aku, dia marah tajuk tu je… terima kasih kepada rakan2 media yg memberi sokongan…

    Comment by wanfai — October 26, 2008 @ 3:49 pm

  2. tiada siapa di Kelantan yang bersalah dalam hal ini..

    Comment by mediakelantan — October 27, 2008 @ 3:21 am

  3. Idup wan fai! idup wan fai! idup wan fai…..idup gak mail mat…!!! Lagi idup krulll!!!

    Comment by Peminat wan fai... — October 27, 2008 @ 6:41 am

  4. nampaknyer wanfai semkain popular.. dh ade peminta sendiri begitu juga Rohana md nawi juga ade peminat sendiri…. lepas ni kiter buat anugerah bintang media kelantan paling popular…..siapa agaknyer ek?

    Comment by pencinta wanita — October 28, 2008 @ 3:56 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: