Media Kelantan

October 8, 2008

Tugasan selepas Hari Raya dan Agenda Tersembunyi

Filed under: Santai/Cuci Mata — mediakelantan @ 7:44 am
Sedang menunggu Orang Kena Tahan (OKT)

Sedang menunggu Orang Kena Tahan (OKT)

Selepas memperlahan enjin masing-masing ketika bulan Ramadan, masing-masing media Kelantan sibuk untuk mencari bahan berita santapan pembaca dan penonton..

Ada pula liputan kes mahkamah pertama selepas bulan puasa ni..kes bunuh dan kes 39A…kes yang menarik..boleh lah nak nak keluar paper..keluar TV..

Tugasan di mahkamah ni memang seronok..sebab semua geng media pasti berkumpul..yang kurangnya, nak kena menunggu…satu penyeksaan…alahai..bak kata seorang rakan reporter tu, Hakim (Kosmo!), boleh habis rokok Dunhill kotak 14…yang tetap steady, Isma yang kerap datang bila kes nak mula sebut…

Punyalah excited masing-masing menunggu OKT untuk muncul, sampai Bidi (Bernama) dan Napi (Bernama TV) nak bertumbuk..hairan juga tak tahu sebab musabab ye..hanya lensa Zulhanifa (Utusan) sempat merakam aksi tersebut..

Sampai nak bertumbuk dua umat ni..apa kes pun tak tau

Di sebalik semua di atas, ada pula agenda tersembunyi yang berjaya dihidu ketika tugasan ini berlangsung..ada la dua orang rakan reporter di sini yang sedang hangat digosipkan dikatakan merancang bercuti bersama-sama..terkejut juga kawan-kawan media yang lain apabila dapat tahu perkara ini..secara kebetulan kedua-duanya mengambil cuti pada tarikh yang sama..sampai ‘suspek’ itu cuba untuk meminta ‘suspek’ yang seorang lagi menukarkan tarikh cutinya..

Tidak mengapalah..kita tengok saja nanti apa yang nak jadi..

7 Comments »

  1. dgr2 kedua2 suspek tu nak gi melaka..pergi dating kat zoo melaka kot…

    Comment by ismaNEVES — October 8, 2008 @ 8:38 am

  2. Kita tunggu kes ini ‘dibicarakan’..IO tengah jalankan siasatan

    Comment by mediakelantan — October 8, 2008 @ 8:50 am

  3. hanya aku je yg tau agenda 2 org tuh..tetapi rasia mesti dipegang

    Comment by dewa 20 — October 9, 2008 @ 5:58 am

  4. Tak baik tau katerr kat dierr org…….tapi kan….naik ikut pi zoo….leh tak…hehehe

    Comment by zackkk... — October 12, 2008 @ 10:46 am

  5. jangan masuk campur hal orang la!

    Comment by wanfai — October 13, 2008 @ 8:34 am

  6. Jangan sebok bleh tak…diaorg nak g tengok gajah baru sampai dari kutub kot..

    Comment by Tarabas25 — October 13, 2008 @ 11:40 am

  7. aik..suspek ada ‘abang angkat’ agaknya..dah ade orang ‘back up’..si Tarabas25 ni macam tahu pulak ‘agenda tersembunyi’ ni..betul ke nak tengok gajah kutub ni..

    Comment by mediakelantan — October 14, 2008 @ 6:26 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Create a free website or blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: